Student(ka) potrafi - jesienne ciasto Wiewiórka :)

Lubię spokojne popołudnia. Ostatnio nie zdarzają mi się zbyt często, dlatego staram się je należycie celebrować. 

Jesienne słońce, delikatny wietrzyk, złote liście. W połowie października, ku mojej wielkiej radości, słupki rtęci w termometrach nagle skoczyły do góry. Postanowiłam wykorzystać ten piękny dzień i spędzić chociaż maleńką jego część na świeżym powietrzu. Kiedy byłam dzieckiem, jesienne spacery kojarzyły mi się z karmieniem wiewiórek orzechami… Jako że dziś nie udało mi się nigdzie dostrzec prawdziwej wiewiórki, postanowiłam upiec  ciasto o nazwie tego wdzięcznego stworzenia.

Ekspresowa, orzechowo-jabłkowa Wiewiórka

Składniki:

  •  2 szklanki maki
  • szklanka cukru
  • 4 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół szklanki oleju
  • szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 3 duże winne jabłka
  • tabliczka mlecznej czekolady
Jaja ubijamy z cukrem, starannie mieszamy z mąką, sodą i proszkiem. Następnie cienkim strumykiem wlewamy olej. Jabłka obieramy i kroimy w kostkę. Gładkie ciasto dokładnie mieszamy z orzechami i posiekanymi jabłkami. Wkładamy do natłuszczonej i posypanej bułką tartą formy. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i pieczemy około 30 minut. Jeśli ciasto zbyt szybko ciemnieje, możemy zmniejszyć temperaturę do 180 stopni i piec kilka minut dłużej.
W kąpieli wodnej rozpuszczamy mleczną czekoladę i smarujemy nią wierzch ciasta.
Smacznego! 






A do posłuchania w czasie pracy coś bardzo pozytywnego :)

Éléphant - Rien





 

0 komentarze:

Prześlij komentarz